Kamperen in de Ardèche en Luxemburg

Gisteravond zijn we teruggekomen van onze vakantie. Dit jaar was anders dan alle andere jaren, want we zijn voor het eerst wezen kamperen. Ben je benieuwd hoe dat ging? Kijk dan gauw verder!

Kamperen tijdens Corona

Waar we eerst meestal het vliegtuig pakten, zagen we dat dit jaar niet zo zitten. Hutjemutje tussen voor mij onbekende mensen, terwijl afstand de norm is. Daarnaast hadden mijn vriend en ik pas vakantie in het laagseizoen. Je merkt nu dat nu de mensen massaal terug zijn van vakantie, de risicogebieden ook weer toenemen. Wanneer we dan ergens geboekt zouden hebben, zou het onzeker zijn of het door zou kunnen gaan. Nu waren we met de auto en flexibel om te gaan en staan waar we wilden. Deze redenen plus het feit dat we sowieso graag een keer wilden gaan kamperen, gaven voor ons de doorslag om een tent te kopen en last minute een camping in de Ardèche, zuid Frankrijk, te reserveren. Op de terugweg hebben we nog twee dagen op een kleine doorreis camping in Luxemburg doorgebracht.

Omdat we in het laagseizoen waren, was het op de camping en in de toiletgebouwen ook niet zo druk. In deze gebouwen was het verplicht om een mondkapje te dragen, afstand te houden en de handen bij binnenkomst te desinfecteren. Ook werd er de gehele dag schoongemaakt door het personeel. Tenminste, toevallig elke keer als ik er was. 🙂

Kanoën in de Ardèche

De Ardèche is een prachtig gebied in Frankrijk met een rivier waarop je kunt kanoën, die ook de Ardèche heet. Wij zijn in totaal twee keer wezen kanoën. De eerste keer 7 kilometer en de tweede keer 31 kilometer. Over die tocht hebben we dan ook de hele dag gedaan. Tijdens de tocht kom je allerlei mooie bezienswaardigheden tegen zoals de Pont d’Arc en de Cathedral Rock. Daarnaast zijn er vele versnellingen, wat het kanoën spannend en een echte uitdaging maakt. Wel zijn we tijdens dit soort versnellingen twee keer overboord geslagen en in het water beland. :’) Geen probleem, want het water is niet heel diep en niet koud.

De markt in Joyeuse

Ook zijn we nog naar de markt in Joyeuse geweest. Hier ben ik zeven jaar geleden ook al geweest. Het leuke aan het hebben van een blog, is dat je kan terugkijken naar wat je er toen ook alweer gedaan hebt. In 2013 was er een kraampje met allerlei nagel spulletjes. Deze zocht ik nu ook, maar heb ik helaas niet gevonden. Wel hebben we er andere leuke, regionale producten gekocht: honing, een zeepje van Lavendel (dat groeit daar) en een heel mooi schaaltje van een pottenbakster.

De laatste dagen in Luxemburg

Op de terugweg besloten we nog een tussenstop te maken in Luxemburg. We zijn op een kleine doorreis camping beland en ook hier was het helemaal Corona-proof. Het openbaar vervoer in Luxemburg is gratis en vanaf de camping kon je met de bus naar Luxemburg-Stad. Hier hebben we lekker rond geslenterd, gegeten en Diekirch bier gedronken. Op de allerlaatste dag zijn we nog naar kasteel Vianden geweest, waarna we echt terugreden naar huis.

Nu zijn we weer lekker thuis. Wat een verschil met het weer, het is hier ineens een stuk kouder! Maar goed het is inmiddels ook september.

Ben jij deze zomer nog op vakantie geweest? Ik ben benieuwd.

Liefs, José.

Ook leuk om te lezen:

14 reacties

1. Wij zouden naar Amerika maar dat werd drie weken kamperen in Zwitserland, Waar we ook erg genoten hebben. Ik ben dol op de Ardèche, naast kanoën kan je hier ook heel goed klimmen en daar gaan wij altijd voor. Leuk om je foto’s te zien.

2. Helaas hebben wij onze vakantie moeten annuleren (de bedoeling was Noord-Italie). Nu hadden we gekozen voor een pup, wat echt enorm veel geduld, slaap, energie en liefde kost. Maar hopelijk hebben we straks een enorm lief hondje.
    Je hebt prachtige foto’s gemaakt en het ziet er mooi uit, kanoën is altijd leuk om te doen haha maar het kan soms eindigen met een onderdompeling haha.

1. Ze waren ook onhandig om op te eten en we moesten er lang op wachten. Volgende keer nemen we weer een normaal hoorntje. 😊

Bedankt voor de feedback, ik heb deze captcha pas sinds deze week omdat ik te veel spam reacties kreeg. Ik zal kijken of ik er een andere captcha op kan zetten. 😊