Roadtrippen op Fuerteventura

Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer een weekje thuis van onze vakantie naar het eiland Fuerteventura. Anders dan het niks doen van vorig jaar, besloten we dit jaar ook daadwerkelijk wat van het eiland te willen zien. We huurden de goedkoopste auto die er was, een Fiat Panda, en gingen op avontuur.

Ons hotel was gelegen in Costa Calma, dus van daaruit begonnen we onze roadtrip ook. We hadden op internet gezien dat er in Antigua een molen met museum zou zijn, en die wilden wij graag bezichtigen. Eenmaal in Antigua aangekomen zagen we vier grote wieken, dus daar zijn we op af gereden. Deze molen bleek op een soort privé terrein te staan zonder museum en zag er erg vervallen uit. Na wat foto’s te hebben gemaakt, besloten we de navigatie maar aan te zetten en op zoek te gaan naar de goede molen. Deze molen was perfect onderhouden. Eigenlijk iets té, waardoor we het niet nodig vonden om entree te betalen en naar binnen te gaan, want we hadden toch al foto’s met die andere molen gemaakt.

Na Antigua zijn we doorgereden naar Betancuria. Dit zou vroeger de hoofdstad van het eiland zijn geweest, maar is tegenwoordig een klein schattig stadje. Hier hebben we lekker rond geslenterd en hebben we nog wat gedronken, waarna we onze reis hebben voortgezet naar Ajuy. Om hier te komen moesten we over allerlei bergweggetjes rijden met prachtig uitzicht. De wegen zijn daar trouwens goed begaanbaar en onderhouden.

Anders dan de meeste stranden van Fuerteventura, heeft het strand van Ajuy zwart zand. Je kon er niet zwemmen, omdat de golven te wild waren. Dat hoefden wij ook helemaal niet: want op de rotsen kon je heerlijk relaxen met het geluid van de zee om je heen. We zijn hier twee uurtjes gebleven waarna we door zijn gereden naar het zuiden van Fuerteventura: Morro Jable.

Morro Jable was de plek waar wij vorig jaar verbleven. We wilden de dag graag afsluiten bij de ijssalon waar we vorig jaar veel ijs hebben gegeten.

Hierna zijn we teruggereden naar Costa Calma en hebben we de auto vol getankt om op te leveren. De benzine prijs is daar echt om te gillen. Zó goedkoop! Op het bord stond €1,055. Ik ging er eigenlijk vanuit dat die 0 tussen de euro en 55 niet klopte en weggedacht moest worden. Dat leek mij meer realistisch gezien de Nederlandse benzine prijzen.

Heb jij wel eens een roadtrip gedaan?